Вибір CMS. Поради для початківців

Вибір CMS. Поради для початківців

Створення сайту на СMS для деяких інтернет-проектів є найбільш вигідним і правильним рішенням. Для того, щоб вибрати Content management system для майбутнього сайту, спочатку необхідно визначитися з цілями проекту, його функціоналом і бюджетом, який Ви готові витратити на його розвиток. Дана стаття це свого роду чек-лист, який допоможе визначитися з вибором СMS. Дайте відповідь на всі нижче перераховані питання і вибір СMS стане цілком очевидним.

1. Для якого бізнесу створюється сайт?

- функції бізнесу: продаж товарів, записи на прийом, консультації, онлайн послуги і тп .;

- які додаткові функції потрібні, наприклад, спілкування з відвідувачами сайту, реклама і тд;

- інформація на сайті: контактні дані, інформація про співробітників, посилання на соціальні мережі.

Від відповідей на ці питання залежить визначення функціоналу майбутнього інтернет-проекту, тому намагайтеся бути максимально конкретними.


2. Хто буде встановлювати сайт і надалі підтримувати його роботу?

Якщо Ваш ресурс не буде використовуватися як основний бізнес, то постійних послуг з налаштування та супроводу сайту не знадобляться. Але в разі, якщо сайт - основне джерело доходів, тобто є самим бізнесом, то Вам обов'язково знадобиться фахівець, який буде працювати з обраної CMS. 

Хто планує відкрити інтернет-магазин з асортиментом товарів, тому необхідно вибрати CMS з можливістю кастомізації і функціоналом для майбутнього просування в пошукових системах. Вам також знадобиться фахівець, який буде супроводжувати роботу сайту і в разі потреби розширювати функціонал. Тому при виборі CMS враховуйте цей фактор, наскільки легко Вам буде знайти програміста, який має досвід роботи з обраної системою і скільки будуть коштувати його послуги.


3. Підтримка актуальності контенту. Хто цим буде займатися?

Актуальний і якісний контент на сайті - запорука розвитку та успіху інтернет-проекту. Наприклад, інтернет-магазин повинен оновлюватися регулярно. Тому важливо оновлювати сайт і мати для цього відповідні зручні функції. Кожна CMS використовує свій набір плагінів і модулів під ці завдання. Тому важливо визначитися з відповідною CMS, яка буде зручна в плані оновлень і додавання контенту.

Наприклад, в CMS Simpla, яку часто використовують для розробки інтернет-магазинів, товар можна відразу помістити в кілька категорій. А в популярному OpenCart передбачена можливість зробити категорії товарів різного рівня складності, при цьому завантажувати їх через спеціальну форму. Кожна з CMS передбачає різні функції і можливості, тому слід обов'язково врахувати цей фактор при виборі системи.


4. Об’єм  контенту?

Контент - необхідна складова кожного сайту, як інтернет-магазинів, так і блогів. Наприклад, для інтернет-магазинів WordPress пропонує функціонал плагіна WooCommerce. Він до речі поширюється безкоштовно і не має обмежень по кількості товарів.


5. Який бюджет ви готові виділити на старті Вашого проекту і для його подальшого розвитку?

Велика кількість CMS безкоштовні, але для розширення функцій і можливостей сайту, рано чи пізно доводиться докуповувати модулі і спеціальні плагіни. Деякі спеціалізовані CMS навіть пропонують платні тарифи, який надають певний набір функцій. Тому Вам варто визначитися з тим, як ефективніше витрачати кошти на підтримку сайту. Безкоштовні: WordPress, OpenCart, Joomla, HostCMS. Платні CMS: Бітрікс, CS-Cart, AdvantShop.


6. Чи важливо для вашого ресурсу бути mobile-friendly?

Для відповіді на це питання необхідно визначити свою цільову аудиторію. Але варто врахувати і те, що останнім часом використання мобільних пристроїв для відвідування сайтів стає все більше актуальним. Тому розробка мобільної версії або адаптація ресурсу під різні пристрої - необхідний і дуже важливий елемент. Наприклад, Drupal надає кілька готових тим, які враховують адаптивний дизайн (розділ Responsive themes керівництва по адаптивному дизайну). CMS Magento пропонує на вибір платні і безкоштовні теми, більшість з них адаптовані для смартфонів (розділ Mobile Themes офіційного ресурсу). mobile-friendly - важливий фактор індексації для пошукових систем.


7. Який профіль користувача потрібен? Права користувачів сайтом.

Для того, щоб визначиться з цим питанням  необхідно зрозуміти, які дії будуть доступні користувачеві в особистому кабінеті. Наприклад, розміщення коментарів до статей блогу, завантаження фотографій, зміна контактних даних та інші. Різні CMS пропонують різні можливості, наприклад, платформа InSales дозволяє клієнту самому вирішити, чи необхідний йому Особистий кабінет. Існує спеціальна функція при заповненні даних - «Стати постійним покупцем». Користувач сам вирішує потреби йому додаткові можливості, участь в акціях, знижки чи ні.


8.SEO для майбутнього сайту, які можливості Вам необхідні?

Майже всі відомі CMS інтегруються з лічильниками Яндекс.Метрики, Google Analytics і LiveInternet не тільки за допомогою  безпосередньо прописаного коду, але і з використанням плагінів і модулів. Важливо мати можливість самостійно прописувати для всіх сторінок і карток товарів теги title і description і здійснювати редагування файлу robots.txt. Так плагін WooCommerce на WordPress дає можливість формувати адреси карток товарів з назв товарів.


9. Можливість кастомізації?

Це особливо важлива можливість для тих сайтів, які планують рости і розвиватися. Тому спочатку Вам необхідно оцінити які плагіни знадобляться в майбутньому, їх вартість і тд.

У висновку хотілося б сказати, що будь-яка з сучасних CMS має свої переваги і недоліки. Але на старті проекту вибирайте ту, яка надасть для сайту якомога більше можливостей для розвитку, особливо якщо даний сайт і є Ваш бізнес. Якщо Вам необхідний хостинг для CMS, звертайтеся в компанію ГіперХост. Наші тарифи відмінно оптимізовані під всі популярні CMS.